
از «بانکزدهها» تا «آوای جادویی»
بازتاب رسانهای فعالیتهای فیلمنت در هفته گذشته، طیف وسیعی از اخبار را در بر میگیرد: از آغاز اکران آنلاین در فیلمنت تا پخش مسابقه استعدادیابی «آوای جادویی» و پایان فیلمبرداری «پوست شیر».
به گزارش فیلمنت نیوز، هفتهای که گذشت (از جمعه 19 اسفند تا پنجشنبه 25 اسفند 1401)، برای فیلمنت هفته پرخبری بود. در این هفته خبر آغاز اکران آنلاین فیلمنت منتشر شد، فیلمبرداری سریال محبوب این روزهای شبکه نمایش خانگی به پایان رسید و البته پخش مسابقه استعدادیابی «آوای جادویی» از فیلمنت آغاز شد. در ادامه نگاهی به برخی از مطالبی خواهیم انداخت که در مورد فعالیتهای فیلمنت در هفته گذشته مورد توجه رسانهها قرار گرفتهاند.
معرفی آثار منتشرشده در فیلمنت
آغاز بخش اکران آنلاین فیلمنت یکی از اخباری بود که مورد توجه رسانههای مختلفی قرار گرفت. طبق این خبر، بخش اکران آنلاین پلتفرم فیلمنت از جمعه 26 اسفند با نمایش فیلم «بانکزدهها» راهاندازی میشود:
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در خبرگزاری تسنیم
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در هنرمندنیوز
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در خبرگزاری مهر
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در خبر آنلاین
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در قدس آنلاین
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در پرسون
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در خبرگزاری ایرنا
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در گیتی آنلاین
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در شهرآرانیوز
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در سینماروزان
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در شهر قشنگ آنلاین
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در همشهری آنلاین
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در خبر فوری
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در پلاتو هنر
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در خبرگزاری پانا
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در ایسنا
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در خبرگزاری برنا
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در خبرگزاری ایلنا
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در انتخاب
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در پایگاه خبری صبا
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در خبرگزاری میزان
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در سون آرت نیوز
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در جهانی پرس
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در دنیای تصویر آنلاین
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در سینما ایدهآل
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در هنر آنلاین
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در سینماپرس
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در سینما خانه
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در جوان آنلاین
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در بانی فیلم
آغاز اکران آنلاین فیلمنت با «بانکزدهها» در سینمای نو
آغاز پخش مسابقه استعدادیابی «آوای جادویی» یکی دیگر از اخباری بود که این هفته توجه رسانهها را به خود جلب کرد:
آغاز پخش «آوای جادویی» در خبر آنلاین
آغاز پخش «آوای جادویی» در ایسنا
آغاز پخش «آوای جادویی» در ایرنا
آغاز پخش «آوای جادویی» در ایلنا
آغاز پخش «آوای جادویی» در پلاتو هنر
آغاز پخش «آوای جادویی» در شهرآرا نیوز
آغاز پخش «آوای جادویی» در سوره سینما
آغاز پخش «آوای جادویی» در گیتی آنلاین
آغاز پخش «آوای جادویی» در پرسون
آغاز پخش «آوای جادویی» در خبرگزاری دانشجو
آغاز پخش «آوای جادویی» در خبرگزاری تسنیم
آغاز پخش «آوای جادویی» در خبرگزاری مهر
آغاز پخش «آوای جادویی» در پانا
آغاز پخش «آوای جادویی» در قدس آنلاین
آغاز پخش «آوای جادویی» در آخرین خبر
آغاز پخش «آوای جادویی» در سینما ایدهآل
آغاز پخش «آوای جادویی» در سون آرت نیوز
آغاز پخش «آوای جادویی» در موسیقی ما
آغاز پخش «آوای جادویی» در خبرگزاری برنا
آغاز پخش «آوای جادویی» در خبرگزاری هنر ایران
آغاز پخش «آوای جادویی» در خبر فوری
آغاز پخش «آوای جادویی» در جوان آنلاین
آغاز پخش «آوای جادویی» در خبرگزاری آنا
آغاز پخش «آوای جادویی» در پایگاه خبری صبا
آغاز پخش «آوای جادویی» در باشگاه خبرنگاران
آغاز پخش «آوای جادویی» در دنیای تصویر آنلاین
آغاز پخش «آوای جادویی» در سینمای نو
آغاز پخش «آوای جادویی» در هنرمند نیوز
بعد از نزدیک به 15 ماه، فیلمبرداری سریال «پوست شیر» به کارگردانی جمشید محمودی به پایان رسید. در حالی که توجهات به این محصول فیلمنت به اوج خود رسیده است، عجیب نیست که خبر پایان فیلمبرداری «پوست شیر» بهطور ویژهای مورد توجه رسانهها قرار گرفته باشد:
پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در خبرگزاری مهر
پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در گیتی آنلاین
پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در قدس آنلاین
پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در خبرگزاری ایرنا
پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در خبر آنلاین
پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در خبرگزاری ایلنا
پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در پایگاه خبری صبا
پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در جهانی پرس
پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در خبرگزاری تسنیم
پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در سون آرت نیوز
پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در پرسون
پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در خبرگزاری برنا
پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در سینما ایدهآل
پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در سینما خانه
پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در شهر قشنگ آنلاین
پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در آخرین خبر
پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در همشهری آنلاین
پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در اعتماد آنلاین
پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در شرق
در میان اخبار مربوط به سه اتفاق اصلی مرتبط با فیلمنت، اخبار دیگری هم بودند که مورد توجه برخی از رسانهها قرار گرفتند:
رکوردشکنی «پوست شیر» در گیتی آنلاین
دوبله اختصاصی «مردی به نام اتو» در خبرگزاری میزان
محتوای مرتبط با محصولات منتشرشده در فیلمنت
خبرگزاری برنا در هفتهای که گذشت یادداشتی در مورد «پوست شیر» منتشر کرد. به نوشته مجتبی احمدی، این سریال «در تمام لحظاتش توانسته مخاطب را با بحران و هیجان و استرس و اضطراب دراماتیک همراه کند و در این مسیر شخصیت ها نیز تماشاگر را تنها نگذاشته آمد و همه در کنار هم جان و زخم این قصه را لمس کرده آمد.»
فیلمنیوز هم در مطلبی با عنوان «وقتی نفسها به شماره افتاد» به اپیزود دوم از فصل سوم «پوست شیر» پرداخت که رکوردهایی را از نظر تبدیل شدن به ترند اول توئیتر فارسی و میزان دیده شدن در روز اول انتشار جابهجا کرد. در بخشی از این یادداشت در مورد اپیزود رکوردشکن «پوست شیر» چنین آمده است: «کارگردان «پوست شیر» در این قسمت اجازه داد مخاطبانی که دو فصل با اندوه و اضطراب سریال را دنبال کرده بودند، بالاخره نفس راحتی بکشند و آرامشی را از کنار هم قرار گرفتن این خانواده تجربه کنند؛ آرامشی که عمرش حتی به اندازه پخش کامل قطعه موسیقی «پوست شیر» هم نبود. در پایان این قطعه، ضربهای وارد کرد که نفس همه را بند آورد.»
محمدحسین گودرزی، نویسنده آرت تاکس، در مطلبی به تحلیل اپیزودهای اول و دوم از فصل سوم «پوست شیر» پرداخت. گودرزی کیفیت کارگردانی، فیلمنامه و بازیگری این دو قسمت را عالی ارزیابی کرد و نوشت: «اپیزود دوم، نقطه عطفی برای گروه بازیگران سریال است. چه پانتهآ بهرام که «نه…نه…بمون…» گفتنش به قوت صحنهی اعدام آوا در «من مادر هستم» است، چه مهرداد صدیقیان با اکتِ فروپاشیِ بعد از شلیک و چه دیگر بازیگرها که این چندهفته دربارهشان نوشتیم. پردیس احمدیه، فراتر از کلیشههای دختر قربانی، بغض این حبس طولانی و دیگر لوازم حذفِ کاراکترِ محبوب را با خودش بههمراه دارد. نقش ساحل، از آن حضورهای کوتاه و موثر نمایش خانگی است که احمدیه بهخوبی از پسش برآمده. حدود بیستسال بعد از «پلیس جوان»، حسینی، هر اپیزود، بیش از قبل در این لباس غافلگیرمان میکند.»
واکنش مخاطبان به قسمت دوم از فصل سوم «پوست شیر» بهقدری زیاد بود که رسانهها مطالب دیگری را هم در مورد این سریال محبوب و تاثیرگذار منتشر کردند. خبرگزاری ایرنا در دو مطلب مختلف به موفقیتهای این سریال پرداخت. یکی از این دو مطلب به این اختصاص داشت که چگونه «پوست شیر» تبدیل به ترند اول توئیتر فارسی شد. محمد تقیزاده ترکیبی از نمایش مردانگی، موفقیت در خلق معما و احساساتگرایی را در این موفقیت موثر میداند.
مطلب دیگر خبرگزاری ایرنا به ویژگیهای مهم قسمت دوم از فصل سوم «پوست شیر» اختصاص داشت. در بخشی از این مطلب چنین آمده است: «تغییرات درست و بهجا در عنصر لحن را میتوان یکی از مهمترین ویژگیهای مثبت «پوست شیر» دانست. خطوط داستانی این مجموعه بهگونهای طراحی شدهاند که امکان تغییرات مداوم در لحن (در عین حفظ یکدستی اثر) را فراهم آورند. اما قسمت جدید «پوست شیر» را میتوان از نظر حرکت میان لحنهای مختلف یکی از رکوردداران اپیزودهای مختلف این سریال تاکنون قلمداد کرد. حتی در لحظات کوتاهی شاهد ایدههایی با حس رقیق کمیک (عنصری بسیار کمیاب در «پوست شیر») هم هستیم که در دل این درام پرالتهاب فرصت نفسکشیدن به تماشاگر میدهند. هرچند این فرصت تنفس تنها آرامشی قبل از یک طوفان مهیب است.»
فیلمنیوز هم علاوه بر مطلبی که بهطور اختصاصی در مورد قسمت دوم از فصل سوم «پوست شیر» منتشر کرد، در دو یادداشت کلیتر هم به این سریال اشاره کرد. یکی از این یادداشتها در مورد کارگردانی دقیق جمشید محمودی در «پوست شیر» است. زمینهچینی مناسب و منطقی، معرفی درست شخصیتها، جذابیت صحنههای احساسی، موفقیت در ایجاد تعلیق و هدایت درست بازیگران از جمله عواملی هستند که، به عقیده نویسنده این مطلب، به موفقیت «پوست شیر» کمک کردهاند.
علاوه بر این، به مناسبت صحنه واکنشبرانگیز پایانی اپیزود دوم از فصل سوم «پوست شیر»، پروندهای در مورد لحظات دلخراش در فیلمها و سریالهای مهم در فیلمنیوز منتشر شد. این پرونده بهعلت مفصلبودن در دو بخش (بخش اول و بخش دوم) در معرض مطالعه علاقهمندان به محصولات نمایشی ایرانی قرار گرفت.
اما «پوست شیر» تنها محصول منتشرشده در فیلمنت نبود که در هفته گذشته مورد توجه رسانهها قرار گرفت.
خبرگزاری ایلنا به مناسبت عرضه فیلم «دوزیست» در پلتفرم فیلمنت، گفتوگویی با سعید خانی (تهیهکننده این فیلم) انجام داده است. خانی فیلم «دوزیست» را قصه امروز مردم دانست با اشاره به اینکه بحث رفاقت و دوستی هنوز برای مردم جذاب است، در مورد نمایش فیلم در پلتفرم فیلمنت بدون اکران آنلاین و بازخوردهای این نمایش، چنین گفت: «کاری که پلتفرم فیلمنت انجام داد کار جدیدی بود. چون اساسا در این سالها شاهد این بودیم که فیلمها ابتدا بهصورت آنلاین اکران میشدند و بعد به وی.او.دی میآمدند. وقتی دوستان فیلمنت این پیشنهاد را به من دادند، از آن استقبال کردم چون احساس کردم این کار از لحاظ اقتصادی برای پلتفرم سوددهی کمتری دارد اما به احترام مخاطب این کار را انجام میدهند. طبق آخرین پرسشی که از دوستان داشتم، از بازدید «دوزیست» خیلی راضی بودند. خوشحالم که فیلم بهصورت آنلاین و در شهرهایی که سینما ندارند هم دیده شده است.»
خبرگزاری ایلنا در مطلبی به پنج دلیل برای تماشای فیلم «آرژانتین 1985» به مناسبت دوبله اختصاصی این فیلم در فیلمنت پرداخت. در بخشی از این مطلب در مورد «آرژانتین 1985» که نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم بینالمللی هم شده بود چنین نوشته شده است: «داستان «آرژانتین ۱۹۸۵» بعد از رهایی مردم آرژانتین از چنگ حکومت نظامی روایت شده و به چالشهای پیش روی آزادیخواهان در آن روزها میپردازد. تازهترین ساخته سانتیاگو میتره در مورد پیچیدگیهای پس از آزادی است و تأکید دارد که غلبه اولیه بر یک حکومت نظامی و سرکوبگر، پایان ماجرا نیست بلکه شاید تازه قدم اول در راه تثبیت آزادی باشد.»
خبرگزاری برنا هم در مطلبی با عنوان همهچیز در مورد «حرفهای زنانه» به مناسبت انتشار دوبله اختصاصی این فیلم مهم سارا پولی در فیلمنت (که جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را دریافت کرد) نکاتی را در مورد «حرفهای زنانه» مطرح کرد: از امتیاز فیلم در وبسایتهای معتبر تا چکیده نظر منتقدان در مورد این فیلم مهم 2022.