شروع ناامیدکننده «پری دریایی کوچک» در چین باعث شد تا «سریع و خشن 10» برای دومین هفته متوالی به پرفروش‌ترین فیلم سینماهای این کشور تبدیل شود.

به گزارش فیلم‌نت نیوز به نقل از ورایتی، فیلم «سریع و خشن 10» برای دومین آخر هفته متوالی در صدر باکس آفیس چین قرار گرفت و مجموع فروش خود را از مرز 100 میلیون دلار عبور داد. اما شروع ناامیدکننده برای لایو اکشن دیزنی «پری دریایی کوچک» نقطه بحث بزرگتری بود.

طبق داده‌های شرکت مشاوره Artisan Getaway، فیلم «سریع و خشن 10» این آخر هفته در چین 17.6 میلیون دلار به دست آورد. این آمار نشان‌دهنده کاهش 66 درصدی نسبت به آخر هفته افتتاحیه آن بود، اما فروش «سریع و خشن 10» پس از 12 روز به 110 میلیون دلار رسید تا تخمین‌ها مبنی بر رسیدن این فیلم به آمار درخشان‌تر کماکان ادامه پیدا کند.

آژانس فروش بلیت Maoyan اکنون پیش‌بینی می‌کند که فروش «سریع و خشن 10» در چین با 880 میلیون یوان (126 میلیون دلار) به پایان برسد، درحالی‌که قبلا این عدد را 728 میلیون یوآن (104 میلیون دلار) و سپس 840 میلیون یوآن تخمین زده بود.

اما «پری دریایی کوچک»، نسخه لایو اکشن دیزنی از داستان انیمیشن کلاسیک خود، شروع تراژیکی در چین داشت و حتی در میان فیلم‌های تازه اکران‌شده هم نتوانست رتبه اول را کسب کند. «پری دریایی کوچک» با افتتاحیه ضعیف 2.5 میلیون دلاری در رتبه پنجم جدول فروش آخر هفته سالن‌های سینمای چین قرار گرفت. این در حالی است که انیمیشن ژاپنی «فیلم آنلاین هنر شمشیرزنی» در شروع اکران با 3.8 میلیون دلار فروش توانست «پری دریایی کوچک» را شکست داده و در رتبه چهارم جدول فروش هفتگی قرار گیرد.

بحث درباره «پری دریایی کوچک» که در آن هالی بیلی بازیگر و خواننده در نقش اصلی ظاهر شده است، دوباره این سوال را مطرح کرد که تماشاگران چینی چقدر مایل به تماشای فیلم‌هایی با شخصیت‌های اصلی سیاه پوست هستند. این موضوع قبلا در مورد عناوین «پلنگ سیاه» و مواد تبلیغاتی «جنگ ستارگان» مورد بحث قرار گرفته است.

عده‌ای اعتقاد دارند که دیزنی با انتخاب یک بازیگر سیاهپوست برای ایفای نقش پری دریایی، پتانسیل فیلم را در چین کاهش داده است. بسیاری از کاربران چینی می‌گویند که مانند «سفید برفی»، تصویر پرنسس پری دریایی در افسانه‌های هانس کریستین اندرسن، مدت‌هاست که در قلب‌هایشان ریشه دوانده است و پذیرش بازیگران جدید نیاز به تخیل دارد.
با این وجود گروهی از کاربران غربی هم در توییتر به مخاطبان چینی حمله کرده‌اند و آمار ضعیف فروش «پری دریایی کوچک» را ناشی از تبعیض نژادی دانسته‌اند.