
کودکان مخاطبان خالص و شیرینی هستند
الیکا عبدالرزاقی کار در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی را دو مقوله متفاوت از هم نمیداند و در این زمینه معتقد است: برای بک بازیگر، کیفیت فیلمنامه و کارگردان مهم است؛ اینکه پلتفرم پخشکننده یک برنامه کجا باشد مهم نیست و خیلی فرقی ندارد که تلویزیون باشد یا شبکه نمایش خانگی یا جای دیگر. محدودیتهای همه این رسانهها مثل هم است و شاید تنها چیزی که کمی شبکه خانگی را متفاوت میکند این است که افکار و ایدههای بهروزتر و قابل لمستری نسبت به تلویزیون برای مخاطب دارد.
به گزارش فیلمنتنیوز،الیکا عبدالرزاقی که این روزها در قالب مجموعهای در حوزه کودکان با عنوان «فوفو مسافری از کامادو» به ایفای نقش پرداخته و از پلتفرم فیلمنت در حال پخش است، دربارهی تجربه کار کودک و دغدغه خود اظهار کرد: فکر میکنم همه نسبت به حوزه کودک، دغدغهمند باشند؛ اینکه ما کارهایی را با کودکان میسازیم و اسم آن را کار کودک میگذاریم خیلی متفاوت است با کاری که برای کودک ساخته میشود. سریال «فوفو مسافری از کامادو» هم علاوه بر اتفاقات کمیکی که در آن میافتد، مخاطب و نقطه هدف آن هم کودکان است و هم بزرگسالان که به واسطه کودکان کار را دنبال میکنند. بیش از این هم کار کودک از جمله «شهر گربهها» را تجربه کردم که فصل یک آن اکران شده و فصل دو آن هنوز اکران نشده است.
این بازیگر درباره فعالیت در حوزه کودک عنوان کرد: کار در این حوزه همیشه برای من جذاب بوده است؛ نه فقط اینکه برای کودک کار بسازیم، به این دلیل که نسل جدیدی از طرفداران را پیدا میکنی که کارهای قدیمی تو را ندیدهاند و تو را به عنوان بازیگر شاید نشناسند، اما در این حوزه فوج عظیمی از طرفداران را پیدا میکنی و این برای من خیلی جذاب است؛ به ویژه اینکه این روزها که «فوفو مسافری از کامادو» در حال پخش است، هر کجا که میروم بچهها خیلی سمت من میآیند و نسبت به این کار ابراز علاقه میکنند که برای من خیلی شیرین است. کلا کودک، مخاطب خالص و شیرینی است.
ماجرای اختراعات عجیب و خندهدار
وی با اشاره به نقش خود در سریال «فوفو مسافری از کامادو» یادآور شد که در این مجموعه نقش زنی مخترع را ایفا میکند و در این زمینه توضیح داد: این شخصیت اختراعات عجیب و خندهداری دارد و خیلی برای خودم جذاب بود به دلیل اینکه قصههای آن خیلی خلاقانه نگارش شدهاند و باعث میشود خلاقیت در بچه بیشتر پدیدار شود. اغلب ایدهپردازیها در این مجموعه در کنار نویسندگان خوبی که داشته توسط کارگردان کار، آقای میثم معراجی که کودکِ درون فعالی دارند، پیاده شده است. تیم سازندهای که علاوه بر حرفهای بودن، همه کودک هم بودند و با تمام وجودشان کار کردند و من تقریبا ۶۰ الی ۷۰ درصد آن چیزی که بازی کردم توسط کارگردان به سمت نقشم هدایت شدم، ایشان مخاطب کودک را به خوبی میشناسد و پیشنهادهای خیلی خوبی برای اینکه کار به سمت فانتزی شدن برود، داشتند.
شبکه نمایش خانگی افکار و ایدههای بهروزتری نسبت به تلویزیون دارد
عبدالرزاقی درباره تجربه فعالیت خود در شبکه نمایش خانگی با توجه به اینکه سریال «فوفو مسافری از کامادو» از این مدیوم در حال پخش است، معتقد است: برای بازیگر متن، کارگردان و خود فیلمنامه مهم است اینکه پلتفرم پخش آن کجا باشد مهم نیست و خیلی فرقی ندارد که تلویزیون باشد یا شبکه نمایش خانگی یا جای دیگر. محدودیتها مثل هم است و تقریبا مثل هم هستند، شاید تنها چیزی که کمی شبکه خانگی را متفاوت میکند این است که افکار و ایدههای بهروزتر و قابل لمستری نسبت به تلویزیون برای مخاطب دارد و در متون فیلمنامهنویسی دست عوامل و بازیگران بازتر است، چه برای شوخی کردن و چه برای صحنههای کمدی و موارد دیگر.
ریسک حضور بازیگران در رئالیتیشوها
عبدالرزاقی که این روزها در رئالیتی شوهای سعید ابوطالب دیده میشود، در پایان درباره اینکه آیا حضور در رئالیتیشوها ریسکی برای بازیگر محسوب نمیشود؟ توضیح داد: در همه جای دنیا می بینیم که بازیگران در شوهای تلویزیونی و تبلیغات حضور موثر و پررنگی دارند و شما این اتفاق را در تمام ممالکی که سینما و تلویزیون برای آنهاست و برای ما وارداتی است، میبینید. بنابراین این اتفاق در دنیا مسالهای نرمال است. حالا ما در این بخش دچار سوءتفاهمهایی هستیم که به نظرم با همین رئالیتیشوها و با همین برنامهها باید رفع شود؛ همانطور که در بخش تبلیغات اندکی این سوءتفاهم رفع شده ولی سالها پیش همین موضوع با مشکلاتی همراه بود.
منبع: خبرگزاری ایسنا